Sauna, jak korzystać

Co daje sauna. Wizyty w saunie niosą ze sobą wiele korzyści dla zdrowia. Aby tak jednak było i by pobyt w wilgotnym i nagrzanym pomieszczeniu nie skończył się pogorszeniem samopoczucia, trzeba przestrzegać kilku podstawowych zasad. Z sauną nie ma żartów. Jest to bowiem pomieszczenie, w którym panują specyficzne warunki klimatyczne. Można powiedzieć, że warunki te są ekstremalne. We wnętrzu sauny jest bardzo gorąco, a temperatura może tu sięgać stu dziesięciu stopni. Sauna oferuje wymarzone warunki do tego, by organizm mógł oczyścić się z toksyn i zrelaksować. W saunie redukują się napięcia i usztywnienia mięśni. Pobyt w saunie korzystnie wpływa na stan i funkcjonowanie stawów.

Zasady korzystania z sauny

Zanim wejdzie się do sauny, koniecznie trzeba poddać się kąpieli pod natryskiem. Jest to ważne, ponieważ oddziaływaniu gorąca i wilgoci można poddać jedynie oczyszczoną skórę. Wysoka temperatura panująca w saunie nie jest obojętna dla skóry: powoduje rozszerzanie się porów i intensyfikuje pracę gruczołów łojowych. Tym samym z organizmu zostają wydalone zalegające w nim toksyny. W wielu saunach kładzie się brzozowe witki. Korzystanie z nich nie jest konieczne, ale korzystne dla zdrowia. Witkami delikatnie biczuje się skórę, w celu poprawienia ukrwienia jej. Kolejna zasada dotyczy czasu przebywania w saunie. Otóż czas tam spędzony nie powinien przekraczać piętnastu minut. Pierwsza wizyta w saunie powinna być krótsza. Wysoka temperatura i wilgotność to szok dla organizmu i trzeba się do nich stopniowo przyzwyczajać. Pogorszenie samopoczucia podczas przebywania w saunie, zawroty głowy, mroczki, czy omdlenia, są sygnałem, że należy wyjść na zewnątrz. Nigdy nie wiemy jak zareaguje na saunę nasz organizm. Dlatego, zwłaszcza na początku, trzeba być czujnym i reagować na każdy niepokojący objaw. Na godzinę przed wizytą w saunie trzeba wypić dość dużo wody. Jest to konieczne, ponieważ w wysokiej temperaturze może dojść do odwodnienia organizmu. Odwodnienie jest tu skutkiem nadmiernego pocenia się. Po skończonej wizycie w saunie, trzeba uzupełnić ilość wody w organizmie. Przed korzystaniem z sauny nie należy spożywać zbyt obfitych posiłków, pić kawy i alkoholu.

Korzystanie z sauny, efekty

Sauna poprawia samopoczucie, oczyszcza organizm z toksyn, relaksuje i rozluźnia. Stosuje się ją także podczas odchudzania, jako sposób na szybsze pozbycie się zbędnych produktów przemiany materii.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

17 − three =