Dlaczego sauna powinna być na każdej siłowni?

Z nadejściem wiosny chcemy zrzucić z siebie nie tylko ciepłe ubrania, ale i zbędne kilogramy, więc zastanawiamy się, jaką siłownie wybrać. Większe fitness kluby na dodatek do naszego karnetu proponują mnóstwo dodatkowych usług, jak i również korzystanie z sauny. Jednak czy po treningu wizyta do sauny to dobry pomysł?

Autor: Olha Kotsaba

Po ciężkim wysiłku fizycznym nasze ciało jest zmęczone i potrzebuje zregenerowanie się, dlatego sauna staje się tutaj najlepszym pomocnikiem. Olejki aromatyczne w połączeniu z ciepłem jak najlepiej wpływają na nasz nastrój oraz pomagają zrelaksować się. Ponadto wysoka temperatura pobudza wydzielanie endorfiny, czyli hormonu szczęścia, dlatego po wyjściu z sauny ludzi często mówią, że czują się tak, jakby urodzili się na nowo.

Jeżeli jesteś początkujący na siłowni i boisz się, że następnego dnia po intensywnym treningu nie będziesz w stanie wstać z łózka, to idź do sauny. Rzecz w tym, że wysoka temperatura rozluźni naciągnięte mięśnie, co sprawia, iż bolesność, występującą po wysiłku fizycznym, zostanie zredukowana. Oprócz tego, pływanie na basenie także pomoże szybko pozbyć się zakwasów.

Wiele kobiet błędnie uważa, że sauna pomaga im w odchudzaniu, przecież po wejściu z sauny można zauważyć, że masa ciała zmniejsz się około 1,5-4 kg. Jednak jest to spowodowane tylko utratą wody. Sauna w żaden sposób nie wpływa na spalanie tkanki tłuszczowej, więc nie sprzyja odchudzaniu. Natomiast wraz z potem na zewnątrz wychodzą produkty przemiany, aminokwasy, elektrolity, odbywa się oczyszczanie organizmu.

Sauna pomaga utrzymać skórę w dobrej kondycji oraz zwiększa jej napięcie. Często spotkamy opinie, że dzięki saunie można zmniejszyć problem cellulitu. To jest prawda, ponieważ jego przyczyną jest słabe krążenie w tkance tłuszczowej, natomiast wysoka temperatura, z którą mamy do czynienia w saunie, pobudza to krążenie, co sprawia, że skóra staje się odporna na cellulit. Co więcej, usunięcie wody z przestrzeni między tkankami tłuszczowymi widocznie likwiduje pomarańczową skórkę.

Korzyści od sauny są duże, jednak nie warto zapominać o tym, że jest to przede wszystkim obciążenie dla organizmu. Po nadmiernym siłowym lub cardio treningu warto jednak odpocząć i wybrać się do sauny następnego dnia. Nie należy także przesadzać z czasem pobytu w saunie, zwłaszcza po treningu, a także nie zapominać o tym, aby pić wystarczająco dużo wody. Osobom mającym problemy z sercem warto z sauny zrezygnować.

Sauna i fitness to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Po wysiłku fizycznym, kiedy spaliliśmy nadmiar tłuszczu oraz wzmocniliśmy swoje mięśnie, możemy śmiało spędzić kilka minut w cieplej saunie. Należy jednak zawsze korzystać z niej rozsądnie, w zależności od indywidualnych potrzeb naszego organizmu.

Olha Kotsaba

← Powrót

Kontakt
z
adminem
Aby skontaktować się z administracją Sauny-24.pl prosimy wypełnić formularz na stronie kontakt z nami
.

Dodaj swoją saunę!

To jeszcze nie było takie proste.